Wix. Czyli jak puścic programistów z torbami

O istnieniu takich narzędzi jak graficzny edytor html dowiedziałem się dość niedawno. Adobe Muse , bo to właśnie z nim jako pierwszym miałem styczność, przekonał mnie że każdy może stworzyć nawet dość zaawansowaną stronę internetową. Ostatnio natrafiłem jednak na małego brata aplikacji od Adobe mianowicie  pl.wix.com.




O ile Muse daje nam masę opcji dla zwykłego laika może okazać się zbyt skomplikowany. Wersja beta, która niedawno testowałem była dość niestabilna i często zdarzało się że utraciłem projekt nad, którym pracowałem kilka godzin. Mimo wszystkich wad uznałem to za genialne rozwiązanie lecz nie jako alternatywa dla programistów lecz jako wsparcie dla nich. Aplikacja znacznie upraszczała tworzenie wielu elementów strony jednak do stworzenia pełnoprawnej witryny trzeba było dodać jeszcze kilka linijek kodu od siebie. Wix jest w moim mniemaniu całkiem inny. Prostota jest chyba idealnym słowem opisującym działanie programu. 







Już na starcie będziemy miło zaskoczeni. Do działania aplikacji nie musimy nic pobierać, wszystko działa z okna przeglądarki. Kiedy założymy konto możemy stworzyć naszą pierwszą stronę. Mamy do wyboru dwie drogi albo edycja gotowego szablonu albo zaczynamy od zera. Jeżeli wybierzemy gotowy szablon wszystkie jego elementy możemy wykasować lub zmienić. Edycja jak i tworzenie szablonu jest dziecinnie proste. Po prawej stronie mamy menu złożone z czterech ikonek a każdą z nich możemy rozwinąć i wybrać dodatkowe opcje, które chcemy dodać na naszą stronę. Wstawić możemy masę rzeczy od tekstu przez galerię na opcji logowania dla webmasterów kończąc. Po dodaniu elementów do naszej strony możemy z nim zrobić właściwie wszystko. Wystarczy że klikniemy na dany element, który zaznaczy się dzięki czemu możemy go zmniejszać przesuwać itp. 



Największą zaletą programu jest jednak opcja publikacji stron. Klikamy guziczek opublikuj i nasza strona już jest widoczna w sieci. Co prawda z paskudną domeną jednak możemy wykupić własna, korzystając z pl.wix.com i cieszyć się stroną internetową zrobioną bez wpisania linijki kodu. 
Należy jednak pamiętać że stworzone w ten sposób strony nadają się głównie na portfolio lub stronę firmy. 
Stworzenie za pomocą tej aplikacji bloga lub portalu społecznościowego wydaje się niemożliwe jednak może już niedługo rozwiązanie zostanie udoskonalone.


Strona www opisywana w artykule: http://pl.wix.com/


Komentarze

  1. obecnie jest mozliwe tworzenie tam bloga, ale mnie zastanawia cos innego? kto jet wlascicielem tresci? a reklamodawcy? kto dostaje prawa? kto zabrabia? zmiana witryny na swoją jest płatna itp

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten Wix to wcale nie jest tani. Za usunięcie reklam trzeba zapłacić jakieś 400zł (pakiet za 200zł rocznie nie zdejmuje reklam) + opłata za własną domenę (ktoś podał, że 200zł). Lepiej być na swoim - niezależność i znacznie taniej. Jedynie na początku trochę inwestujesz w stronę, ale to już zależy jakie masz potrzeby. Od 117zł rocznie masz już hosting (50zł), domenę (67zł) i jesteś na swoim.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak ten Wix reklamują, że już myślałem, że za darmo, ale standard. Za darmo to się ma reklamy. Nie jeden przyciąga darmowymi usługami a potem się przepłaca. Taka strategia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty