Delta Search i inne badziewia.

Dość długo nie pobierałem żadnych programów na mój komputer. Niemiłym zaskoczeniem okazało się więc to, że po pobraniu małego programu moja przeglądarka całkowicie zgłupiała. Zmieniła się domyślna wyszukiwarka, jako nowa karta otwierały się dziwne strony itp. Przyczyną okazała się wyszukiwarka Delta Search, która jak się dowiedziałem instaluje się przez pobieranie programów z portalu Dobreprogramy.pl



Jak ten syf usunąć ? Początkowo wydawało mi się że wystarczy zmiana ustawień przeglądarki. Po wyczyszczeniu wszystkiego co związane było z Delta Search, nic się nie poprawiło. Odinstalowałem więc programy w panelu sterowania, których nazwy posiadały słowa takie jak: Delta, Toolbar, Search, Browser, oraz kilka innych, których po prostu nie znałem albo nie potrzebowałem.
Cała operacja również nie przyniosła zmian. Z pomocą przyszedł mi dopiero niewielki program o nazwie AdwCleaner.


Wystarczyło kliknąć jeden przycisk aby wszystko wróciło do normy. Link do programu, oczywiście z innej strony niż dobreprogramy :)
Po całej przygodzie jeszcze bardziej utwierdziłem się w przekonaniu, że instalowanie programów na komputerze bardziej nam szkodzi niż pomaga. Większość programów występuje już w wersji przeglądarkowej ( ten co chciałem pobrać też.. ) i możemy z nich korzystać za darmo nie narażając się na niechciane badziewia w naszym komputerze.

Komentarze

Popularne posty